Degvielas uzpildes staciju tīkls “Virši”: Pareiza rīcība krīzes situācijā var būt izšķiroša

Sabiedrība
Sargs.lv
bilde
Foto: Publicitātes foto

Jebkurā uzņēmumā un sabiedrībā kopumā ir nepieciešamība pēc konkrēta plāna, kā rīkoties un pārvarēt krīzes situācijas. Šādu pārliecību pauž degvielas uzpildes staciju tīkla “Virši” Mārketinga nodaļas vadītājs Mārtiņš Eihmanis. Viņš intervijā “Sargs.lv” uzsver - drošības sajūta un pareiza rīcība pirms krīzes un krīzes situācijā var būt izšķiroša, tāpēc arī “Virši” vēlas palīdzēt izplatīt 72 stundu bukleta informāciju sabiedrībai.

Aizsardzības ministrijas izstrādātā rīcības bukleta “Kā rīkoties krīzes gadījumā” mērķis ir vairot ikviena Latvijas iedzīvotāja zināšanas par rīcību jebkurā krīzes situācijā. Lielākais pašmāju degvielas uzpildes staciju tīkls “Virši” ir viens no trīs uzņēmumiem, kuri, atsaucoties Aizsardzības ministrijas aicinājumam, kļuvis par 72 stundu vēstnesi, lai ar bukleta informāciju iepazīstinātu pēc iespējas vairāk Latvijas iedzīvotāju.

M. Eihmanis stāsta – uzņēmums galvenokārt piekritis būt par 72 stundu vēstnesi, jo bukleta mērķis ir atbilstošs arī “Virši” vērtībām.

“Esam pašmāju uzņēmums, kas apzinās – mūsu spēks ir mūsu saknes. Tā arī ir viena no mūsu pamatvērtībām. Ikdienas darbībā tas nozīmē, ka ne tikai apzināmies savu izcelsmi un sasniegto, bet arī rūpējamies par šo vērtīgo mantojumu – zemi, līdzcilvēkiem, tradīcijām. Līdz ar to augstu vērtējam arī sabiedrības spēku un spēju būt vienotai un tālredzīgai ikdienā un krīzes situācijās,” saka “Virši” pārstāvis, piebilstot – uzņēmums uzskata, ka tā pienākums ir līdzdarboties 72 stundu bukleta informācijas izplatīšanā un sabiedrības informēšanā.

Viņš atzīst, ka drošības sajūta un pareiza rīcība pirms krīzes un krīzes situācijā var būt izšķiroša, tāpēc uzņēmums vēlas palīdzēt izplatīt 72 stundu bukleta informāciju Latvijas sabiedrībai. Tā kā degvielas uzpildes staciju tīklā ir vairāk nekā 60 “Virši” staciju visā Latvijā, līdz ar to, veicot komunikāciju šajās vietās un uzņēmuma sociālo tīklu profilos, iespējams informēt plašu mērķauditoriju.

Image
buklets
Foto: Foto: Gatis Dieziņš/Aizsardzības ministrija
Foto: Gatis Dieziņš/Aizsardzības ministrija
“Jebkurā uzņēmumā un sabiedrībā kopumā ir nepieciešamība pēc konkrēta krīzes plāna, pēc stratēģiska ietvara ar kompleksu pasākumu kopumu, kā rīkoties un pārvarēt krīzes situācijas. Uzskatām, ka sistemātiska sagatavošanās un dažādu riska faktoru paredzamība ir iespējama un būtiska krīzes situāciju novēršanai uzņēmumā,” norāda M. Eihmanis.

Arī pašā uzņēmumā organizētas krīzes apmācības un darbinieki ir iepazīstināti, kā rīkoties attiecīgajās situācijās. Rīkotas arī diskusijas, krīzes izspēles un dažādi vingrinājumi, lai uzņēmuma darbinieki justos droši un būtu informēti. Tāpat, "Virši" savus darbiniekus par bukletu informējuši, izvietojot informatīvo materiālu uzņēmuma iekšējā informācijas tīklā jeb "Intranet".

“Virši” Mārketinga speciālists uzsver – pandēmija nenoliedzami ir devusi pieredzi un pierādījusi, cik svarīgi ir operatīvi rīkoties un informēt sabiedrību par notiekošo, plānoto un rīcību, ko sagaida no sabiedrības. Vienlaikus pandēmija atkārtoti izcēlusi dažādus Latvijas sabiedrības un informācijas aprites sistēmas nepieciešamos uzlabojumus. Līdz ar to uzņēmums uzskata, ka iesaiste šāda veida informācijas izplatīšanā ir nepieciešama un vērtīga ikvienam – gan uzņēmumam, gan sabiedrībai kopumā.

Lai informētu iespējami vairāk cilvēku, kampaņas laikā “Virši” degvielas uzpildes staciju sūkņu ekrānos demonstrēts bukleta informatīvais video, tādējādi, kad klients devies uz staciju uzpildīt degvielu, viņš tiktu informēts par 72 stundu informatīvā materiāla esamību un iespēju ar to iepazīties.

Tāpat, lai aptvertu lielāku sabiedrības daļu, uzņēmums ievietojis bukleta informāciju savā mājaslapā - www.virsi.lv, kā arī uzņēmuma profilos sociālo tīklu platformās: Facebook, Twitter, Instagram un LinkedIn.

Lai nodrošinātu visaptverošas valsts aizsardzības sistēmas ieviešanu un ciešāku valsts un privātā sektora sadarbību, Aizsardzības ministrija regulāri sadarbojas ar dažādu jomu uzņēmumiem. Šī sadarbība ļauj efektīvāk sasniegt kopējo mērķi – vairot Latvijas iedzīvotāju zināšanas un gatavību jebkurai krīzes situācijai. Ikviena iesaiste ir svarīga, tāpēc Aizsardzības ministrija aicina arī citus uzņēmumus kļūt par 72 stundu vēstnešiem, veicot nozīmīgu darbu visai Latvijas sabiedrībai.  

Sabiedrības informēšanā par rīcības bukletu iesaistījusies Valsts kanceleja, Iekšlietu ministrija, Valsts ieņēmumu dienests, skolvadības portāls “E-klase”, Rīgas dome un citas pašvaldības, Latvijas Radio, Latvijas Televīzija, TV3, SIA “Rīgas Satiksme”, AS “Pasažieru vilciens”, VAS “Ceļu satiksmes drošības direkcija”, Latvijas Evaņģēliski luteriskā baznīca, biedrība “Latvijas Pilsoniskā alianse”, mazumtirdzniecības uzņēmums “Maxima”, individuālais komersants “INGA DESIGN” un citi sadarbības partneri.

Jau ziņots, ka, sākot ar 3. jūniju, rīcības buklets “Kā rīkoties krīzes gadījumā” ir elektroniski pieejams aizsardzības nozares ziņu portālā “Sargs.lv” www.sargs.lv/lv/tema/72stundas latviešu, krievu un angļu valodā. Tāpat buklets izdots arī arī Braila rakstā, lai arī vājredzīgie Latvijas iedzīvotāji būtu nodrošināti ar šo svarīgo informāciju.

Bukleta mērķis ir sniegt praktiskās zināšanas ikvienam Latvijas iedzīvotājam par to, kā uzlabot savu un tuvinieku gatavību krīzes situācijām. Bukletā atrodami ieteikumi, piemēram, par to, kā salikt ārkārtas gadījumu somu, kādiem pārtikas produktiem un medikamentiem jābūt mājās un kā atpazīt atbildīgos valsts dienestus, kuri krīzes gadījumā veiks evakuāciju, sniegs medicīnisko palīdzību un atbildēs par sabiedrisko kārtību.

Bukleta simbols ir starptautiski atzītais standarts “72 stundas” jeb trīs diennaktis, kuru laikā iedzīvotājiem pašiem jāspēj nodrošināt sevi līdz brīdim, kad iesaistās atbildīgie dienesti.

Informatīvais buklets sagatavots, ieviešot visaptverošu valsts aizsardzības sistēmu, kuras mērķis ir nodrošināt visas sabiedrības iesaisti krīzes plānošanā un pārvarēšanā. Bukletu Aizsardzības ministrija izstrādājusi ciešā sadarbībā ar Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestu, Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestu, Valsts policiju un Valsts robežsardzi, kā arī citiem sadarbības partneriem un nevalstiskajām organizācijām.

Dalies ar šo ziņu