Veikals “220.lv”: Kļūstot par 72 stundu vēstnesi, nodrošinām sabiedrību ar tai svarīgu informāciju

Sabiedrība
Sargs.lv
72 stundas
Foto: Publicitātes foto

Krīzes situācijā iespējams palīdzēt līdzcilvēkiem vien tad, ja pats esi sagatavojies un zini, kā  rīkoties, ietaupot tik būtisko laiku. Tā “Sargs.lv” norāda interneta veikala “220.lv” mārketinga un komunikācijas vadītāja Līga Bubko. Kļūstot par kampaņas vēstnesi, uzņēmuma komanda var palīdzēt mainīt apkārtējo vidi un nodrošināt plašu sabiedrību ar tai ļoti būtisku informāciju. Jo vairāk uzņēmuma darbinieku un klientu būs informēti, kā rīkoties ārkārtas situācijās un kā tām savlaicīgi sagatavoties, jo efektīvāk arī pats uzņēmums spēs reaģēt un pielāgoties jebkuriem apstākļiem.

Aizsardzības ministrijas izstrādātā bukleta mērķis ir vairot ikviena Latvijas iedzīvotāja zināšanas par rīcību jebkurā krīzes situācijā. Tirdzniecības centrs internetā “220.lv” ir viens no tiem trīs uzņēmumiem, kas atsaucās uz Aizsardzības ministrijas aicinājumu kļūt par 72 stundu vēstnesi, lai ar rīcības bukletu iepazīstinātu pēc iespējas vairāk Latvijas iedzīvotāju.

Pandēmijas laikā “220.lv” komanda bija un ir tā, kas nodrošina, ka Latvijas iedzīvotāji var iegādāties pašas nepieciešamākās preces, nodrošinot ērtu un pats galvenais – drošu iepirkšanos un preču piegādi.

Šajos apstākļos uzņēmums vairāk kā jebkad apzinājies, cik izšķirošu lomu spēlē tā pārstāvētais darbības virziens – e-komercija. Vienlaikus pastiprinātajai klientu plūsmai attīstījusies arī “220.lv” uzņēmējdarbība. Arvien vairāk jaunu tirgotāju pievienojās interneta veikala tirdzniecības platformai “Marketplace”, kā rezultātā iedzīvotājiem paveras plašākas iespējas visu iegādāties vienkopus. Savukārt no uzņēmējdarbības viedokļa “220.lv” palīdzējis virknei satrauktu uzņēmēju, kuri steidza meklēt alternatīvas savu preču tirdzniecībai.  

L. Bubko uzsver – tieši pandēmija parādījusi, ka jebkurā brīdī mūs var skart neparedzēti apstākļi. Tā var būt arī jebkura cita krīzes situācija. Viņa norāda – ja “220.lv” darbinieki un klienti būs informēti, kā rīkoties šādās situācijās un kā tām savlaicīgi sagatavoties, arī uzņēmums spēs reaģēt un pielāgoties jebkuriem apstākļiem daudz efektīvāk un ātrāk.

“Mūsu komandā ir daudz darbinieku, plašs partneru lokus, kā arī mūsu tīklā preces pārdod vairāk nekā 300 vietējo uzņēmumu. Pirkumus veic gandrīz visi Latvijas iedzīvotāji. Tāpēc, kļūstot par 72 stundu vēstnesi, mēs varam izglītot un sniegt svarīgus padomus šai plašajai kopienai – darbiniekiem, partneriem un klientiem. Nešauboties varu apgalvot, ka, kļūstot par kampaņas vēstnesi, mēs varam palīdzēt mainīt apkārtējo vidi un nodrošināt plašu sabiedrību ar tai ļoti būtisku informāciju,” stāsta veikala mārketinga un komunikācijas speciāliste.

L. Bubko norāda, ka svarīgi būt informētam par rīcību krīzes apstākļos, pirmkārt, lai pasargātu sevi. Otrkārt, lai sniegtu palīdzīgu roku saviem tuvākajiem – ģimenes locekļiem, draugiem, kaimiņiem. Viņa gan piebilst, ka spēsim sniegt atbalstu tikai tad, kad paši būsim gatavi – apzinājušies, kā krīzes situācijās rīkoties, lai ietaupītu tik būtisko laiku. Viņasprāt, tas ne vien palīdz saglabāt mieru, bet arī veido uzticību apkārtējos, lai nerastos haoss. Tāpat viņa uzsver – arī bizness nav atrauts no valstī notiekošā, un šis ir veids, kas ļoti uzskatāmi parāda, ka izšķirošos brīžos iespējams strādāt vienam mērķim, savlaicīgi parūpējoties par darbiniekiem, partneriem un pircējiem.

“Cilvēkiem ir jābūt atvērtiem komunikācijai – ja zini par bukletu, jāpastāsta arī citiem! Savā ziņā velku paralēles arī ar “220.lv” ikdienu, jo šajā laikā iedrošināt pāriet uz e-komerciju vajag arī tos, kuri, iespējams, līdz šim digitālos risinājumus savā ikdienā izmantojuši mazāk,” stāsta L. Bubko.

Viņasprāt, bukletā visa sniegtā informācija ir noderīga, kas būtu jāzina ikvienam mūsu valsts iedzīvotājam. Tāpat vienmēr ir labi atkārtot esošās zināšanas, bet vēl labāk tās prast pielietot praksē.

“Diemžēl dzīve un arī veselības krīze ir pierādījusi, ka par šķietami sadzīviskām lietām ikdienā nedomājam. Piemēram, ne tik regulāri un mērķtiecīgi pārskatām mājās esošo “aptieciņu” un veselības drošībai vajadzīgās lietas. Tomēr tajā brīdī, kad esam pakļauti ierobežojumiem, pār kuriem mums nav tiešas kontroles, paļauties varam tikai uz sevi un savu gatavību. Stress dažādās situācijās var radīt apjukumu, tāpēc ir svarīgi iegaumēt informāciju, no kuras ir atkarīga mūsu pašu drošība. Tas ir stāsts par 72 stundām – apsteigt laiku un vismaz trīs diennaktis parūpēties par sevi,” uzsver L. Babko.

Viņa arī norāda, ka “220.lv” komandas primārais mērķis ir dalīties ar informāciju par 72 stundu rīcības bukletu “Kā rīkoties krīzes gadījumā” pēc iespējas plašāk. Lai to izdarītu, uzņēmums izmanto gan sociālos tīklus, gan arī izplata informāciju uzņēmumā iekšēji. “220.lv” ir apzinājis visus tā darbiniekus, sniedzot gan informāciju par to, ka uzņēmums ir 72 stundu vēstnesis, gan arī daloties ar bukletā pieejamo informāciju.

Ņemot vērā striktos nosacījumus un rūpes par darbinieku drošību, interneta tirdzniecības centra darbinieku ikdiena pakārtota darbam attālināti, kā rezultātā ļoti aktīvi strādāts pie iekšējās komunikācijas, lai visi jaunumi tiktu operatīvi izplatīti. Viņa arī akcentē, ka uzņēmums ļoti aktīvi komunicē ar saviem partneriem un klientiem, izmantojot sociālo tīklu platformas, savukārt viens no “220.lv” biznesa stūrakmeņiem ir preču piegāde.

“Mūsu serviss preču piegādi nodrošina visdažādākajos veidos, tai skaitā “220.lv” klātienes preču saņemšanas punktos gan Rīgā, gan Daugavpilī, kur arī izvietota informācija ar aicinājumu iepazīties ar 72 stundu bukletu. Tā kā preču saņemšanu šajos punktos izvēlas aptuveni puse no mūsu pircējiem, tad, izvietojot informatīvo materiālu par bukletu, mēs informāciju varam sniegt vismaz vairākiem tūkstošiem iedzīvotāju,” skaidro L. Bubko.

Lai nodrošinātu visaptverošas valsts aizsardzības sistēmas ieviešanu un ciešāku valsts un privātā sektora sadarbību, Aizsardzības ministrija regulāri sadarbojas ar dažādu jomu uzņēmumiem. Šī sadarbība ļauj efektīvāk sasniegt kopējo mērķi – vairot Latvijas iedzīvotāju zināšanas un gatavību jebkurai krīzes situācijai. Ikviena iesaiste ir svarīga, tāpēc Aizsardzības ministrija aicina arī citus uzņēmumus kļūt par 72 stundu vēstnešiem, veicot nozīmīgu darbu visai Latvijas sabiedrībai.  

Sabiedrības informēšanā par rīcības bukletu iesaistījusies Valsts kanceleja, Iekšlietu ministrija, Valsts ieņēmumu dienests, skolvadības portāls “E-klase”, Rīgas dome un citas pašvaldības, Latvijas Radio, Latvijas Televīzija, TV3, SIA “Rīgas Satiksme”, AS “Pasažieru vilciens”, VAS “Ceļu satiksmes drošības direkcija”, Latvijas Evaņģēliski luteriskā baznīca, biedrība “Latvijas Pilsoniskā alianse”, mazumtirdzniecības uzņēmums “Maxima”, individuālais komersants “INGA DESIGN” un citi sadarbības partneri.

Jau ziņots, ka, sākot ar 3. jūniju, rīcības buklets “Kā rīkoties krīzes gadījumā” ir elektroniski pieejams aizsardzības nozares ziņu portālā “Sargs.lv” www.sargs.lv/lv/tema/72stundas latviešu, krievu un angļu valodā. Tāpat buklets izdots arī arī Braila rakstā, lai arī vājredzīgie Latvijas iedzīvotāji būtu nodrošināti ar šo svarīgo informāciju.

Bukleta mērķis ir sniegt praktiskās zināšanas ikvienam Latvijas iedzīvotājam par to, kā uzlabot savu un tuvinieku gatavību krīzes situācijām. Bukletā atrodami ieteikumi, piemēram, par to, kā salikt ārkārtas gadījumu somu, kādiem pārtikas produktiem un medikamentiem jābūt mājās un kā atpazīt atbildīgos valsts dienestus, kuri krīzes gadījumā veiks evakuāciju, sniegs medicīnisko palīdzību un atbildēs par sabiedrisko kārtību.

Bukleta simbols ir starptautiski atzītais standarts “72 stundas” jeb trīs diennaktis, kuru laikā iedzīvotājiem pašiem jāspēj nodrošināt sevi līdz brīdim, kad iesaistās atbildīgie dienesti.

Informatīvais buklets sagatavots, ieviešot visaptverošu valsts aizsardzības sistēmu, kuras mērķis ir nodrošināt visas sabiedrības iesaisti krīzes plānošanā un pārvarēšanā. Bukletu Aizsardzības ministrija izstrādājusi ciešā sadarbībā ar Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestu, Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestu, Valsts policiju un Valsts robežsardzi, kā arī citiem sadarbības partneriem un nevalstiskajām organizācijām.

Dalies ar šo ziņu