Krievija prezentē nākotnes Kara flotes avionesējkuģu projektus

Ārvalstīs
Sargs.lv/NavalNews/TASS
Projekts
Foto: Foto: Ņevas konstruktoru birojs

“Ņevas konstruktoru birojs” publicējis ieskatu divu jauno Krievijas Kara flotes avionesējkuģu projektos. Tie gan nebūs pilnvērtīgi aviācijas bāzes kuģi, bet gan daudzfunkcionāli avionesēji, teikts 18. janvārī publicētajā “Ņevas konstruktoru biroja” materiālā par godu kompānijas deviņdesmitajai jubilejai.

Publicētajos projektos atrodamas divu kuģu – “universālā jūras kuģa” “Varan” un “universālā desantkuģa”, kam nav dots nosaukums – aprises. Paredzēts, ka abu kuģu projektos tiks nodrošināts augsts automatizācijas līmenis, un “Varan” būs spējīgs nest 24 daudzfunkcionālos lidaparātus, 6 helikopterus un 20 bezpilota aparātus. Kuģa ūdensizspaids sasniegs 45 tūkstošus tonnu, tas būs aptuveni 250 metru garš un 65 metru plats, kā arī paredzēts, ka “Varan” ātrums sasniegs 26 mezglus. “Universālais desantkuģis” paredzēts mazāks – aptuveni 30 tūkstošu tonnu smagumā, 220 metru garumā un 42 metru platumā. Kuģim, kura ātrums sasniegs 24 mezglus, uz klāja paredzētas septiņas helikopteru nolaišanās pozīcijas.

Pašlaik Krievijas Kara flotes sastāvā ir tikai viens aviācijas bāzes kuģis - “Admiral Kuzņecov”, kas plaši pazīstams ar savu bēdīgi slaveno dzinēju, kura melnie mutuļi teju drīzāk atgādina dūmu aizsegu, vairāk savu dienesta laiku pavadījis, atrodoties remonta dokos, nevis pildot uzdevumus. 2018. gadā atkal tika uzsākts kuģa remonts, taču tam paredzētais peldošais doks nogrima, turklāt 2019. gadā uz kuģa remontdarbu laikā izcēlās ugunsgrēks. Lai arī vairākkārt ir izskanējušas baumas par kuģa norakstīšanu, Krievija to spītīgi turpina ieguldīt neadekvāti lielus resursus kara flotes lepnuma atjaunošanā un plāno uzsākt izmēģinājumus jau 2022. gadā.

Dalies ar šo ziņu