Aktuāli

mediji

Laikā kad Baltkrievijā norisinās pret autoritārā prezidenta Aleksandra Lukašenko režīmu vērstie protesti, aktivizējies informatīvais karš, lai iegūtu baltkrievu iedzīvotāju "sirdis un prātus". Arvien vairāk Baltkrievijas valsts mediju žurnālistu steiguši pamest darbu  vai atteikušies pakļauties valstī noteiktajai cenzūrai. Tas licis A. Lukašenko režīmam vietējos Baltkrievijas mediju darbiniekus aizsatāt ar Krievijas propagandas profesionāļiem. ASV domnīca "Atlantic Council" gan norāda - šis solis nav izrādījies veiksmīgs, jo Krievijas speciālisti pagaidām nav bijuši spējīgi sekmīgi reanimēt

Lasīt vairāk

Latvijas medijiem daudzu gadu garumā par vietējās auditorijas piesaisti nācies konkurēt ne tikai ar Krievijas propagandas medijiem, bet arī ar interneta filmu un televīzijas kanāliem. Arvien sarūkošās iespējas finansējuma piesaistē visakūtāk vietējie mediji izjuta “Covid – 19” pandēmijas laikā, kad daudzi no tiem bija spiesti domāt par darbinieku atlaišanu. Turpretim Krievijā, kuras propagandas kanāli ar Latvijai naidīgiem vēstījumiem aizvien tiek retranslēti vietējo televīzijas operatoru paketēs, finansējums šim gadam tika palielināts. Kā stiprināt Latvijas medijus, neļaujot tiem krasi

Lasīt vairāk

Nesen par ārvalstu mediju retranslāciju atbildīgā Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) aizliedza Latvijā pārraidīt septiņas Krievijas propagandas mediju grupas  Russia Today (RT) televīzijas programmas. Tomēr apgalvot, ka šādi Latvija ir pasargāta no Krievijas propagandas nevar, jo līdztekus slēgtajiem kanāliem kabeļoperatoru paketēs netrūkst citu Kremļa propagandas mediju, kas aizvien turpina graut Latvijas mediju vidi un manipulēt ar iedzīvotāju apziņu.

Lasīt vairāk

Ar Krievijas drošības dienestu interesēm saistītie hakeri veikuši ilgstošas ietekmes operācijas, lai kompromitētu interneta ziņu vietnes Latvijā, Lietuvā un Polijā, kā arī diskreditētu NATO karaspēka klātbūtni Austrumeiropā, tā liecina jaunākais drošības risinājumu kompānijas “FireEye” meitas uzņēmuma “Mandiant Solutions” pētījums. Par to vēsta Lietuvas sabiedriskais medijs “LRT.lt".

Lasīt vairāk

Eiropas Savienības (ES) Padomes sankciju saraksta iekļautais Dmitrijs Kiseļevs faktisko kontroli pār kanāla "RT" (iepriekš zināmu kā "Russia Today") TV programmām nodrošina, pateicoties Krievijas prezidenta Vladimira Putina parakstītam dekrētam, ar kuru savulaik sākta "RT" īpašnieka, uzņēmuma "RIA Novosti" likvidācija, aģentūru LETA informēja Nacionālajā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomē (NEPLP).

Lasīt vairāk