Krievijas armijai karam Ukrainā sāk pietrūkt kravas transportlīdzekļi

Konfliktu zonas
Sargs.lv/Forbes
Krievija sāk izmantot civilos transportlīdzekļus Freedom_2004/Twitter
Foto: Krievija sāk izmantot civilos transportlīdzekļus Freedom_2004/Twitter

Krievijas armijai nekad nav bijis pietiekami daudz kravas automašīnu, lai uzturētu ātri pārvietojošos iebrukuma spēkus Ukrainā, taču tagad problēma ir kļuvusi vēl nopietnāka. Plašākais karš Ukrainā rit jau ceturto nedēļu, un Ukrainas armija un tai radniecīgie dienesti ir iznīcinājuši ne mazāk kā 485 Krievijas kravas automašīnas.

Tā ir vairāk nekā desmitā daļa no kravas automašīnām, kas pieder Krievijas armijas 10 "materiāltehniskā nodrošinājuma" brigādēm, kuras pārvadā krājumus, munīciju un svaigus karavīrus no dzelzceļa uz frontes formējumiem.

Kravas automobiļu trūkums, kas kļūst arvien lielāks, jo ukraiņi izslēdz arvien vairāk transportlīdzekļu, bija acīmredzams jau pirmajās 10 iebrukuma dienās, kad Krievija kara zonā sāka transportēt civilās automašīnas, iespējams, cenšoties kompensēt militāro kravas automobiļu zaudējumus. Tagad šīs civilās kravas automašīnas sāk parādīties frontes līniju tuvumā, kur tās ir liels un lēns mērķis Ukrainas karaspēkam.

Krievijas armija nekad nav bijusi paredzēta operācijām ļoti tālu no Krievijas sauszemes robežām. Protams, Ukraina robežojas ar Krieviju, bet Ukraina ir liela valsts. Krievijas karaspēks ir iebrucis Ukrainā ne dziļāk par 100 kilometriem, tiecoties uz Kijevu ziemeļos un Nikolajevu dienvidos, bet pat tas šķiet pārāk tālu Kremļa trauslajai loģistikas sistēmai.

Kopš kara sākuma 24. februāra rītā ukraiņi apgalvo, ka ir iznīcinājuši gandrīz 700 Krievijas kravas automašīnu. Neatkarīgi novērotāji ir apstiprinājuši 485 no šiem apgalvojumiem. Faktiskais iznīcināto kravas automašīnu skaits, visticamāk, ir starp šiem diviem skaitļiem.

Neatkarīgi no tā, vai iznīcināto apgādes transportlīdzekļu skaits ir 500, 600 vai 700, tas ir liels trieciens Krievijas armijai. Materiāltehniskā nodrošinājuma brigādei ir tikai aptuveni 400 kravas automobiļu, un visā armijā ir tikai 10 šādas brigādes.

Citām atbalsta vienībām ir savi transportlīdzekļi, bet atbalsta brigādes ir frontes loģistikas mugurkauls, un to kravas automašīnas gan ir vissvarīgākās, gan visneaizsargātākās pret uzbrukumiem.

Lai arī kā jūs uz to skatītos, ukraiņi, ir iznīcinājuši 10 % krievu kaujas apgādes līdzekļu. Vienlaikus sabojājot vai citādi apspiežot, piemēram, nogalinot, ievainojot vai sagūstot apkalpes, tiek sabojāta arī visa loģistika.

Izmisīgs mēģinājums kompensēt zaudējumus, sagrābjot civilās kravas automašīnas, var radīt tikpat daudz jaunu problēmu, cik, šķiet, atrisināt vecās. Ne velti armijas iegādājas pēc pasūtījuma izgatavotas kravas automašīnas, nevis vienkārši nokrāso civilos modeļus brūnā vai zaļā krāsā.

Militārā kravas automašīna ir izturīgāka nekā civilā kravas automašīna, tā var būt pat aprīkota ar bruņām, lai aizsargātu apkalpi un pasažierus. Militārajām kravas automašīnām parasti izmanto dīzeļdegvielu, nevis gāzi kā dažām civilajām kravas automašīnām. Militārie spēki pērk vienus un tos pašus kravas automašīnu modeļus lielā skaitā, lai vienkāršotu atbalstu un remontu. Jūs nevarat nomainīt, piemēram, civilo “Ural-375D” pret militāro “Ural-4320” un sagaidīt tādu pašu veiktspēju nežēlīgos mehanizētā kara apstākļos.

Dalies ar šo ziņu