Plānotā "Rail Baltica” trases šķērsojuma apkārtnē Jūras spēki veic sprādzienbīstamo objektu pārbaudi

Uzņēmējdarbība un inovācijas
Sargs.lv/Rail Baltica
Image
Rail Baltica
Foto: srž. Ēriks Kukutis/Aizsardzības ministrija

Turpinot pamattrases projektēšanas darbus, "Rail Baltica" kopuzņēmumam un globālā projekta koordinatoram "RB Rail AS", sadarbojoties ar Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem, laika posmā no š.g. 21. līdz 23. jūlijam veikta sprādzienbīstamu priekšmetu pārbaude Daugavas gultnes virsējā kārtā Saulkalnes – Daugmales apkārtnē. Tieši tur plānots "Rail Baltica" pamattrases un autoceļa apvienotais šķērsojums pāri Daugavas upei.

Ņemot vērā "Rail Baltica" projekta mērogu, vietējo un starptautisko nozīmi, Nacionālo bruņoto spēku Jūras spēki sniedza atbalstu upes gultnes virskārtas pārmeklēšanā militāro mācību ietvaros, izmantojot vizuālās un sonārās pārmeklēšanas metodes.

Upes gultnes virskārtā netika atrasti sprādzienbīstami priekšmeti, taču no tās tika izcelts aptuveni 30 kilogramus smags padomju laika kompresors, kā arī tika atrasta plastmasas caurule aptuveni piecu  centimetru diametrā, kas, iespējams, šķērso Daugavu.

Image
Rail Baltica
Foto: srž. Ēriks Kukutis/Aizsardzības ministrija
Foto: srž. Ēriks Kukutis/Aizsardzības ministrija

“Nacionālo bruņoto spēku ūdenslīdēju veiktā pārbaude apliecināja, ka Daugavas gultnes virskārta Saulkalnes – Daugmales apkārtnē pašlaik nav sprādzienbīstamo objektu, kas ļaus sekmīgi turpināt “Rail Baltica” pamattrases projektēšanas darbus.

“Rail Baltica” projekts, kas ar dzelzceļu savienos Baltijas valstis ar citām Eiropas valstīm, ļaus primāri pasažieru pārvadāšanai paredzēto dzelzceļa infrastruktūru izmantot arī militārās tehnikas pārvietošanai. Savukārt militārā mobilitāte ir stratēģiski nozīmīga no valsts aizsardzības viedokļa gan miera laikā, tostarp, Latvijai uzņemot sabiedroto spēkus, gan krīzes situācijā, kad īpaši būtisks ir reaģēšanas ātrums,“ uzsver aizsardzības ministrs Artis Pabriks.

“Rail Baltica projekta ieviešanai uzņemot jaudu, projektēšanas ietvaros tiek veiktas papildus detalizētas izpētes, kuru mērķis ir nodrošināt drošus un ilgtspējīgus dzelzceļa infrastruktūras risinājumus. Lielā daļā Latvijas saskaramies arī ar vēsturisko militāro mantojumu. Šajā gadījumā - trases posma Vangaži – Salaspils – Misa projektētāji, starptautiska inženieru komanda no  "Egis Rail S.A", "DB Engineering & Consulting GmbH" un Rīgas sabiedrība ar ierobežotu atbildību "OLIMPS" konstatēja, ka plānotais Daugavas šķērsojums šķērso zonu, kas var būt piesārņota ar sprādzienbīstamiem objektiem. Šis šķērsojums ir arī īpašs ar to, ka ir līdz šim vienīgais Baltijā plānotais apvienotais dzelzceļa un autoceļa tilts,” stāsta Ģirts Bramans, "RB Rail AS" komunikācijas departamenta vadītājs.

Image
Rail Baltica
Foto: srž. Ēriks Kukutis/Aizsardzības ministrija
Foto: srž. Ēriks Kukutis/Aizsardzības ministrija

Viņš piebilst - tādu liela apjoma projektu kā "Rail Baltica" ieviešana ir iespējama vienīgi liekot kopā visus spēkus, tādēļ pateicas par atbalstu Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem, kuru eksperti profesionāli un pašaizliedzīgi veic savu darbu. "Tāpat augstu novērtētajam Aizsardzības ministrijas atbalstu "Rail Baltica" kā Latvijas valstij stratēģiski svarīga projekta realizēšanā," viņš saka.

Foto un video atskatu uz pētījuma gaitu iespējams skatīt saitēs šeit:

Dalies ar šo ziņu