Laikā, kad elektriskā piedziņa civilajā auto tirgū kļūst aizvien populārāka, šķietami neizprotami ir ASV Bruņoto spēku plāni arī nākotnē paļauties uz fosilajām degvielām. “Defence News” skaidro, kādi ir argumenti šādam ASV Bruņoto spēku lēmumam.
ASV Bruņoto spēku galvenās prasības degvielai ir iespējami lielāka enerģijas vērtība apvienojumā ar iespējami mazu svaru un apjomu. Dīzeļdegviela un benzīns vēl joprojām ir vadošās degvielas šajos rādītājos – tā savā ziņojumā norāda ASV Armijas galvenais sauszemes sistēmu pētnieks Dr. Deivids Gorišs (Dr. David J. Gorsich) kopā ar Mičiganas Universitātes mehānisko inženierzinātņu profesoru Andrā Bomanu (André Boehman).
Mūsdienās koncerns “Tesla” jau būvē lielas jaudas vilcējus ar elektriskajiem dzinējiem, ko plāno izmantot UPS un FedEx piegādes uzņēmumi. ņemot vērā bateriju elementu cenu, efektivitātes un uzlādes laika radītāju uzlabošanos, paredzams, ka nākotnē aizvien lielāku lomu autobūves industrijās spēlēs elektrodzinēji un hibrīddzinēji.
Iemesls, kāpēc ASV Bruņotie spēki nav flagmanis sava transportlīdzekļu parka elektrifikācijā, ir Bruņoto spēku unikālās operacionālās prasības – vēl joprojām neviens degvielas veids neveido tik veiksmīgu balansu starp jaudu un svaru kā dīzeļdegviela vai benzīns. Lai arī nemitīgi uzlabojas bateriju tehnoloģijas, pagaidām neviens alternatīvs enerģijas veids nespēj ģenerēt tikpat daudz enerģijas tikpat ilgi kā fosilās degvielas, neaizņemot četras līdz desmit reizes vairāk vietas. Elektrifikācija ASV Bruņotajos spēkos notiek, piemēram, integrējot ģeneratorus taktiska līmeņa transportlīdzekļos (Advanced Ground Mobility Vehicle ir viens no šādiem piemēriem), taču pagaidām dīzeļdegviela ir ASV Bruņoto spēku apgādes sistēmas mugurkauls.