Straumēšanas platformā “Stopify” katram iespēja abonēt regulāru ziedojumu Ukrainas armijai

Sabiedrība
Sargs.lv
Stopify
Foto: Pirmās par "Stopify" ziedojumiem iegādātās palīdzības sūtīšana uz Ukrainu/Mārtiņš Strazdiņš

Kopš novembra sākuma pasaules iedzīvotāji abonēt var ne tikai regulāru piekļuvi filmām un mūzikai, bet arī ikmēneša naudas ziedojumu, par kuru tiks iegādātas Ukrainas bruņotajiem spēkiem tik ļoti nepieciešamās lietas cīņā pret krievu okupantiem. Tas ir Latvijā radīts unikāls straumēšanas serviss nelieliem, bet regulāriem ziedojumiem ikmēneša abonementa formātā, lai palīdzētu nodrošināt Ukrainas armijas akūtās ikdienas vajadzības. Kā “Sargs.lv” stāsta projekta idejas autors un radošais direktors Māris Upenieks, mūsdienās ir pašsaprotami abonēt dažādus straumēšanas servisus, lai skatītos seriālus par ikmēneša summu pāris kafijas tašu vērtībā. Taču viņš atzīst, ka visas Eiropas drošība šobrīd reāli izšķiras Ukrainas kaujaslaukā, tāpēc radīta iespēja cilvēkiem “abonēt” arī finansiālu atbalstu Ukrainai šajā svarīgajā cīņā. “Stopify” platformā ikviens no jebkuras vietas pasaulē var "straumēt" nelielu ikmēneša ziedojumu, sākot no nepilniem septiņiem eiro līdz pat sevis izvēlētai naudas summai. Turklāt vietnes stratēģiskie partneri – “Ziedot.lv” un Ukrainas vēstniecība Latvijā – nodrošina gan finanšu izlietojuma caurspīgumu, gan arī to, ka par ziedotajiem līdzekļiem tiek iegādāta tehnika, kas Ukrainas frontē šobrīd visvairāk nepieciešama.

Novembra sākumā darbību uzsāka jauna Latvijā radīta unikāla iniciatīva — ziedojumu platforma “Stopify”, kas ļauj "abonēt" ikmēneša ziedojumu Ukrainas armijai.

Platforma darbojas pēc ikmēneša abonementa principa: lietotājs izvēlas vienu no trim “abonēšanas plāniem” – 6.99, 14.99 eiro vai paša izvēlēta summa mēnesī, ko jebkurā brīdī var mainīt vai atcelt.

Image
Stopify

Tālāk ziedojums nonāk projekta partnera – lielākās Latvijas labdarības organizācijas “Ziedot.lv” – speciālajā “Stopify” fondā, un par savāktajiem līdzekļiem tiek iegādāts ekipējums, tehnika un ierīces, kas šobrīd tik ļoti vajadzīgas Ukrainas armijas karavīriem. Savukārt otrs partneris – Ukrainas vēstniecība Latvijā – palīdz komunikācijā ar Ukrainas pusi.

Informācija par ziedojumu izlietojumu tiks publicēta “Stopify” soctīklu kontos, un serviss automātiski beigs savu darbību līdz ar Ukrainas uzvaru vai dienā, kad tiks parakstīts uz Ukrainas nosacījumiem balstīts miera līgums.

Image
Stopify
Foto: Mārtiņš Strazdiņš

Projekta idejas autors un radošais direktors ir Māris Upenieks, izstrādātājs – digitālā aģentūra “Cube”, stratēģiskie partneri – “Ziedot.lv” un Ukrainas vēstniecība Latvijā.

Kā uzsver Māris, šī ir pilnībā brīvprātīga iniciatīva, par kuru netiek saņemta atlīdzība, viss tiek veikts papildus tiešajiem darba pienākumiem.

Image
Stopify
Pirmās par "Stopify" ziedojumiem iegādātās palīdzības sūtīšana uz Ukrainu. No kreisās: "Stopify" idejas autors un radošais direktors Māris Upenieks, "Ziedot.lv" vadītāja Rūta Dimanta, Ukrainas vēstnieks Latvijā Oleksandrs Miščenko. Foto: Mārtiņš Strazdiņš
“Mēs to redzam kā radošu labdarības iniciatīvu, kurā esam saistoši "iepakojuši" aicinājumu ziedot. Platforma “Stopify” nav labdarības organizācija. Tāpēc mums ir šajā jomā pieredzējuši partneri, kas palīdz pārvērst ziedotos līdzekļus reālās nepieciešamajās precēs, savukārt Ukrainas vēstniecība Latvijā uztur sakarus ar Ukrainas pusi un apzina šīs akūtās vajadzības,” saka M. Upenieks, piebilstot, ka “Stopify” komandas galvenais uzdevums ir radīt un uzturēt servisu, kā arī strādāt pie komunikācijas, lai par to uzzina pēc iespējas vairāk potenciālo abonentu.

Māris neslēpj, ka cilvēki pie visa diezgan ātri pierod, un, kad pirmā interese un iniciatīva noplok, tad iestājas tāds zināms miera periods. Līdzīgi tas bijis arī ar ziedojumiem Ukrainas armijai, kas aktīvāki bija kara sākumā pavasarī, bet ar laiku samazinājās.

Tāpēc arī radās ideja par servisu, kurā iespējams “abonēt” savu ikmēneša palīdzību Ukrainas armijai, un, izvēloties konkrētu naudas summu, šis process ir automatizēts, līdzīgi, kā, piemēram, līzinga maksājums bankā. Tādā veidā tiek atrisinātas iekšējās šaubas par to, vai ziedo pietiekoši bieži un vēlamajā daudzumā. Abonements ziedotājiem rada sajūtu, ka viņi reāli dara kaut ko lietas labā, nevis tikai pasīvi vēro satraucošo ziņu "seriālu".

Image
Stopify
Pirmās par "Stopify" ziedojumiem iegādātās palīdzības sūtīšana uz Ukrainu. Foto: Mārtiņš Strazdiņš

“Jutu, ka pavasarī tas cilvēku entuziasms ziedot plok. Domāju, ko varētu izdarīt, lai šo palīdzību Ukrainai atkal atgrieztu un uzturētu. Pirms tam savos soctīklos veicu tādu nestandarta piegājienu idejas publiskajai apspriešanai un nopublicēju trīs foto ar idejas esenci, logo, īsu skaidrojumu. Solījām sev, ja redzēsim aktivitāti, tad mēģināsim ideju realizēt. Dažu dienu laikā bija redzams, ka cilvēkiem tas ir aktuāli un vajadzīgi,” par “Stopify” rašanos stāsta Māris.

Image
Stopify
Pirmās par "Stopify" ziedojumiem iegādātās palīdzības sūtīšana uz Ukrainu. Foto: Mārtiņš Strazdiņš

Šī raksta tapšanas brīdī platformas https://stopify.org.ua/ abonementu skaits sasniedzis jau 3952 ziedotājus no 41 valsts, bet kopā cēlajam mērķim saziedoti jau 54 332 eiro.

Par pirmo saziedoto summu vairāk nekā 38 000 eiro apmērā iegādātais pirmais palīdzības sūtījums jau nogādāts Ukrainā. Tajā bija divi kvadricikli, kas pārbūvēti militārām vajadzībām, pielāgojot tos kravu un ievainoto vešanai, drons ar papildaprīkojumu, termovizors, vairāki nakts redzamības monokļi, portatīvā enerģijas stacija, kā arī profesionālās aizsargbrilles un ziemas cimdi. Šoreiz šīs kaujai tik akūtās lietas saņems Ukrainas armijas 72. mehanizētās brigādes karavīri Ukrainas austrumos, taču vajadzību ir daudz.

Image
Stopify
Pirmās par "Stopify" ziedojumiem iegādātās palīdzības sūtīšana uz Ukrainu. Foto: Mārtiņš Strazdiņš
Kravu saturs tiek veidots saskaņā ar konkrētu nepieciešamību sarakstu no Ukrainas armijas, un, kā to apliecina no Ukrainas saņemtie video, kopīgi sarūpētais atbalsts jau tiek likts lietā – transportlīdzeklis ir uzpildīts un gatavs doties uz frontes līniju.

Īpaši pielāgotie kvadracikli ir ražoti Latvijas uzņēmumā “LV-Teh”, un vēl dažas iekārtas ir Latvijas uzņēmumu ražojums, taču, lai cik ļoti gribētos atbalstīt vietējo industriju, ar šādu noteikumu iniciatīva “Stopify” tomēr nevar sevi ierobežot. Palīdzība ir jāsniedz pēc iespējas ātrāk, tāpēc par ziedojumiem tiek iegādātas tās lietas, kas ir visnepieciešamākās.

Image
Stopify
Foto: Mārtiņš Strazdiņš

Tāpat gan par “Stopify”, gan “Ziedot.lv” platformā saziedoto finansējumu nedrīkst iegādāties ieročus un munīciju, taču, kā, redzams vietnē “Stopify”, līdzekļi tiek vākti tādiem mērķiem kā dronu, nakts redzamības ierīču, taktisko apavu un apģērbu, medicīnas preču, rāciju, kvadraciklu un militāro transportlīdzekļu iegādei.

“Ir ziema, un mēs redzam fotogrāfijās, kādos šausmīgos apstākļos Ukrainas karavīri cīnās ierakumos Bahmutā un citur – dubļos, netīrībā. Mūsu lapā var ērti iepazīties ar lietām, kas Ukrainas aizstāvjiem noder frontes līnijā, un ikviens ziedojums palīdzēs iegādāties un nogādāt viņiem vairāk šo svarīgo lietu,” saka Māris, piebilstot, ka nosaukums “Stopify” to arī nozīmē – iespēju palīdzēt ukraiņiem ātrāk izbeigt šo neprātīgo karu.

Platforma “Stopify” šobrīd pieejama angļu, latviešu un ukraiņu valodā, taču tām drīz pievienosies vēl vairākas.Kā norāda tās veidotāji, Latvija vēlas iedvesmot arī starptautisko sabiedrību aktīvāk atbalstīt Ukrainu cīņā par brīvību. 

Image
Stopify
Publicitātes foto

Ziedojumu straumēšana pieejama šeit: https://stopify.org.ua/

Dalies ar šo ziņu