Igaunija uzsāk darbu pie daļēji autonoma kuģa būves Eiropas jūras kara flotei

Pasaulē
Sargs.lv/Defense News
Baltijas jūra
Foto: Baltijas jūra Foto: Reuters/Scanpix

Igaunijas valdība un vietējais kuģubūves uzņēmums "Baltic Workboats" ir sākuši darbu pie četrus gadus ilga projekta, kura mērķis ir izstrādāt daļēji autonoma kuģa prototipu Eiropas jūras spēkiem.

Divdesmit trīs uzņēmumi un pētniecības iestādes no 10 Eiropas Savienības dalībvalstīm sadarbosies vienā no lielākajiem starptautiskajiem attīstības un inovāciju projektiem, ko līdzfinansē Eiropas Aizsardzības fonds.

Paredzams, ka šī programma ar nosaukumu EUROGUARD jeb EUROpean Goal based mUlti mission Autonomous naval Reference platform Development izmaksās aptuveni 95 miljonus eiro, no kuriem ES segs aptuveni 65 miljonus eiro.

"Mūsu kopīgā interese ir attīstīt kuģu būves tehnoloģijas un izstrādāt universālu kuģu platformu, ko var modulāri pielāgot atbilstoši misijām," paziņojumā sacīja Igaunijas Aizsardzības investīciju centra projektu vadības biroja vadītājs Ats Janno.

Iesaistītās puses plāno izstrādāt un testēt fizisku prototipu līdz 2027. gada beigām, norādīja centrs.

Eiropas Komisija, kas ir ES izpildinstitūcija, savā paziņojumā norādīja, ka projekts veicina "ātrāku reaģēšanas spēju palielināšanu, izmantojot labi koordinētas ES jūras spēku flotes ar modernām platformu un ieroču sistēmām". Šie centieni arī ļaus ES jūras spēkiem izpētīt iespēju izmantot vidēja izmēra daļēji autonomus kuģus neatkarīgi vai kā daļu no flotes, veicot dažādas operācijas piekrastes zonās, norāda komisija.

Citas iesaistītās valstis ir Beļģija, Dānija, Francija, Itālija, Norvēģija, Nīderlande, Polija, Spānija un Zviedrija.

Uzņēmums "Baltic Workboats", kas atrodas Nasvā, vienā no Igaunijas Baltijas jūras salām, būvē patruļkuģus, loču laivas, meklēšanas un glābšanas kuģus un cita veida kuģus gan militāriem, gan civiliem klientiem.

Citi nozares dalībnieki projektā ir Nīderlandes uzņēmums "Damen", Itālijas "Fincantieri", Norvēģijas "Kongsberg Maritime", Itālijas uzņēmums "Leonardo", Francijas uzņēmumi "Naval Group", "Thales" un "Safran Electronics and Defense", Spānijas "Navantia", Polijas "Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Centrum Techniki Morskiej", Dānijas "SH Defence" un Zviedrijas "SSPA Maritime Center", norāda Eiropas Komisija.

Dalies ar šo ziņu