NATO saņem pirmo daudzfunkcionālo gaisa tankkuģu flotes lidmašīnu

NATO
Sargs.lv
Airbus
Foto: Foto: NATO.int

NATO jaunās daudzfunkcionālās gaisa tankkuģu flote (MMF) šonedēļ iezīmē būtisku pagrieziena punktu, saņemot pirmo no astoņiem flotes lidaparātiem “Airbus A-330”, kas  NATO galvenajā operāciju bāzē Eindhovenā, Nīderlandē ieradās no ražotnes Getafē, Spānijā.

Daudznacionālo daudzfunkcionālo gaisa tankkuģu transporta (MRTT) flote ievērojami uzlabos Eiropas degvielas uzpildes iespējas lidojumu laikā, varēs nodrošināt cilvēku un kravu pārvadāšanu, kā arī medicīnisko evakuāciju.

Lai realizētu iniciatīvu, savus resursus apvienojušas sešas NATO dalībvalstis - Beļģija, Čehija, Vācija, Luksemburga, Nīderlande un Norvēģija. Tāpat iniciatīvu atbalstīja arī NATO un Eiropas Savienība, kas ir efektīvas sadarbības piemērs starp abām organizācijām, nodrošinot kritiskās spējas to dalībniekiem.

Image
Airbus
Foto: Foto: NATO.int
Foto: NATO.int

“Daudznacionālās daudzfunkcionālās gaisa tankkuģu transportu flotes daudzpusība, nodrošinot vairākas kritiskas spējas vienlaicīgi, ir iespaidīga. Gaisa kuģis var palīdzēt reaģēt uz dažādām krīzēm, piemēram, Covid-19 ārkārtas situāciju, pārvietojot medicīnisko aprīkojumu un veicot medicīnisko evakuāciju. Tomēr flotes vislielākā ietekme būs tieši uz gaisa degvielas uzpildes operācijām, kurās vēsturiski daudziem Eiropas sabiedrotajiem trūkst jaudas. Daudznacionālo daudzfunkcionālo gaisa tankkuģu transportu flote veicinās mērenāku transatlantiskā sloga sadali NATO. Tas ir arī veiksmīgs daudzpusējas sadarbības izmēģinājuma projekts, kas apvieno vairākus sabiedrotos un vairākas NATO un Eiropas Savienības iestādes un aģentūras, lai atbalstītu nozīmīgu spēju īstenošanu,”  sacīja NATO ģenerālsekretāra palīgs aizsardzības investīciju jautājumos Kamills Grands (Camille Grand).

Image
Airbus
Foto: Foto: NATO.int
Foto: NATO.int

“Šis ir lielisks piemērs Eiropas sadarbībai aizsardzības jomā, kas tiek veikta ciešā sadarbībā ar NATO. Tas parāda, ka pēc tam, kad kopīgi identificēts spēju trūkums, Eiropas valstis var apvienoties, strādāt pie kopīga projekta, kura mērķis ir novērst plaisu un, visbeidzot, to īstenot, kā tas nupat notika ar pirmo gaisa kuģi. Tā ir apvienošanās un dalīšanās labākajā,” norāda Eiropas Aizsardzības aģentūras izpilddirektors Jiržijs Šedivijs (Jiří Šedivý).

Image
Airbus
Foto: Foto: NATO.int
Foto: NATO.int

Otru “Airbus A-330” gaisa kuģi paredzēts piegādāt līdz 2020. gada jūlija beigām. Savukārt pārējās flotes lidmašīnas līdz 2024. gada beigām. Pilnā flote sastāvēs no astoņām daudzfunkciju tankkuģu un transporta lidmašīnām. Līgumā ar “Airbus” ietverta opcija nākotnē šo pirkumu papildināt līdz 11 lidmašīnām. Lidaparāti pieder NATO un tos pārvalda NATO Atbalsta un iepirkumu aģentūras Kopīgā bruņojuma sadarbības organizācija.

Image
Airbus
Foto: Foto: NATO.int
Foto: NATO.int

Gaisa kuģi vadīs daudznacionāla vienība, kuras sastāvā būs projektā iesaistīto valstu karavīri. Vienība atradīsies galvenajā operāciju bāzē Eindhovenā, kurā būs bāzēti pieci gaisa kuģi. Pārējā daudzfunkcionālā gaisa tankkuģu transporta flote atradīsies operāciju bāzē Ķelnē, Vācijā.

Dalies ar šo ziņu