Baltkrievijas nacionālā lidsabiedrībā “Belavia” cieš ievērojamus zaudējumus

Ārvalstīs
Sargs.lv/Belsat
Belavia
Foto: Postimees/Scanpixs Baltics

2020. gadu Covid-19 pandēmijas dēļ Baltkrievijas nacionālā lidsabiedrībā “Belavia” noslēdza ar 92 miljonu Baltkrievijas rubļu  lieliem zaudējumu. Kaut arī datu par 2021. gada rādītājiem vēl nav, ir zināms, ka situācija “Belavia”  ir būtiski pasliktinājusies. Pērn Rietumvalstu noteikto sankciju dēļ valsts lidsabiedrība bija spiesta būtiski samazināt lidmašīnu skaitu – no 29 lidmašīnām 2021. gada rudenī līdz 14 lidaparātiem gada nogalē, jo nomātās lidmašīnas bijis jāatdod. Šī brīža informācija par gaisa floti no uzņēmuma mājaslapas ir izņemta, bet no atklātajiem avotiem zināms, ka tiek izmantotas tikai 9 lidmašīnas, bet vēl piecas ir dīkstāvē, līdz ar to “Belavia” šobrīd nevar piedāvāt pasažieriem pieprasītākos galamērķus.

Tradicionāli katru gadu marta pēdējā nedēļā aviopārvadātāji publicē vasaras regulāro lidojumu sarakstu, kas ir spēkā Baltkrievijā no 27. marta līdz 29. oktobrim – pašlaik no Minskas var lidot tikai uz Azerbaidžānu (Baku), Armēniju (Erevānu), Gruziju (Tbilisi, Batumi, Kutaisi), Krieviju (Maskava, Sanktpēterburga, Soči, Jekaterinburga, Kazaņa), Kazahstānu (Nursultana, Almati), AAE (Dubaija), Turciju (Stambula) un Uzbekistānu (Taškenta).

Tāpat būtiski palielinājušās arī biļešu cenas, izņemot Krievijas virzienu. “Belavia” darbinieki norāda, ka tikai pateicoties augstajām cenām un alternatīvu trūkumam, jo “Belavia” ir vienīgais pārvadātājs, darbinieki turpina saņemt algas.

Saskaņā ar pēdējiem pieejamajiem datiem uzņēmumā strādāja 2000 cilvēku. Mediji vēsta, ka uz ekonomiskās situācijas pasliktināšanās fona masveida atlaišanas pagaidām vēl nav notikušas, un pēdējo reizi uzņēmuma darbiniekiem dīkstāve bijusi 2020. gada maijā-jūnijā, kas bija Covid-19 pandēmijas sākumposms.

Ja pirms Krievijas iebrukuma Ukrainā “Belavia” plānoja palielināt savu lidmašīnu parku, nomājot tās no Ķīnas vai Krievijas, tad pēc kara sākuma Ukrainā situācija ir būtiski mainījusies. No Baltkrievijas rīcībā esošajām 14 lidmašīnām piecas atrodoties dīkstāvē, visticamāk, gaidot labāku laiku, līdz to izmantošana kļūs ekonomiski izdevīga vai arī lēnām tiks demontētas, lai iegūtu rezerves daļas citām aktīvi izmantotajām lidmašīnām.

Iepriekš ziņu izdevums “Zerkalo” informēja, ka šovasar “Belavia” čarteri nogādās baltkrievu tūristus uz Turciju un Ēģipti pa visai garu maršrutu. Lidojums uz Šarm el Šeihu ilgs astoņarpus stundas, jo lidmašīnas no Minskas uz Ēģipti lidos caur Kazahstānu ar degvielas uzpildi Aktavā, par ko arī tiks iekasēta papildu samaksa – 170 ASV dolāru no personas. Bet uz Antāliju pārlidojums var ilgt virs 6 stundām, pagaidām gan vēl nav zināms, vai ceļā uz Turciju būs pārlidojumi un ar tiem saistītas piemaksas.

Dalies ar šo ziņu