Izglītības iestādes viens no svarīgākajiem uzdevumiem ir patriotiskā audzināšana skolēnos. Tā intervijā ziņu portālam “Sargs.lv” norāda Oskara Kalpaka Liepājas 15. vidusskolas direktors Gints Ročāns. Viņš pats jau sešus gadus ir zemessargs un uzsver – lai jaunietis saprastu, kā stiprināt savu valsti, jārāda reāls piemērs.
G. Ročāns pauž, ka līdztekus patriotiskajai audzināšanai būtiska ir audzēkņu izglītošana valsts aizsardzības jautājumos. Tāpēc svarīgi, ka skolas iekšējos kultūras balstus veido sadarbība ar Zemessardzi, Jaunsardzi, kā arī valsts aizsardzības komponenti, kā piemēru minot valsts aizsardzības mācību.
Kā piemēru direktors G. Ročāns min Lāčplēša dienas pasākumu “Lāčplēša balva”, ko pērn skola uzņēmusi savā teritorijā. Šis pasākums tapis, Liepājas izglītības pārvaldei sadarbojoties ar Zemessardzi un Jaunsardzi, un tajā izglītības iestāžu un jaunsargu komandas sacentās par Lāčplēša zobenu un vairogu. Savukārt Zemessardze tajā laikā varēja izstādīt un sabiedrībai plašāk parādīt militāro tehniku.
Direktors uzsver – no skolas perspektīvas sadarbība ar Zemessardzi ir ļoti svarīga. “Mēs noteikti esam ieguvēji, ka Zemessardzes 44. kājnieku bataljons atrodas mums tuvu un varam tik labi sadarboties gan pasākumos, gan skolēnu izglītošanā.”
Tāpat G. Ročāns min skolai svarīgu faktu, kas būtiski stiprinājis patriotismu tajā – 2016. gadā vidusskola savam nosaukumam pievienojusi Oskara Kalpaka vārdu. Viņš arī stāsta, ka valstiskā piederība tiek kultivēta dažādās aktivitātēs, piemēram, “Puiku spēlēs”.
Foto: liepajniekiem.lv
“Šis un citi pasākumi tiek saistīti ar mīlestību pret mūsu valsti aktīvās izpausmēs, nevis teorijā, un tas jauniešiem ir ļoti saistoši. Šīs vērtības tiek mācītas kā Jaunsardzē, tā arī skolā – valsts aizsardzības mācībā,” pauž direktors.
Foto: Oskara Kalpaka Liepājas 15. vidusskola/facebook.com
Vidusskolas vadītājs stāsta, ka skolas mācībspēki un arī viņš pats dien Zemessardzē.
“Tas, ka pedagogi mācās, ir nozīmīgi. Ja viņi vēl apgūst sfēru, ar kuru nav bijusi saistība pirms tam, tas vērtējams vēl pozitīvāk. Cilvēks spēj mācīt citus tikai tad, ja pats mācās. Nozīmīga ir arī pedagoga spēja iziet no komforta zonas. Papildus ieguvumiem pieskaitāms tas, ka dienests Zemessardzē ir aktīvs un veselīgs dzīvesveids. Tas nozīmē, ka mums ir spēcīgs, veselīgs kolēģis, kurš spēj labi mācīt un rāda pozitīvu piemēru bērniem,” norāda G. Ročāns.
Foto: seržants Ēriks Kukutis/Aizsardzības ministrija
Direktors uzskata, ka viens no būtiskākajiem darbiem jebkurai izglītības iestādei ir mācīt patriotismu. “Zināšanām ir jābūt ar mērķi. Būt gudram gudrības pēc ir skaisti, bet mērķis būt noderīgam un stiprināt savu valsti, cilvēkus padara daudz veiksmīgākus un laimīgākus,” pauž G. Ročāns.