Krievijas Gaisa spēki samazinājuši atpalicību no ASV un NATO

Ārvalstīs
BNS, LETA--REUTERS
S-400
Foto: Foto: Krievijas Aizsardzības ministrija

Krievija pēdējos gados ir samazinājusi savu Gaisa spēku atpalicību no ASV un NATO Eiropā un citur, atzīst ASV Gaisa spēku Eiropā un Āfrikā komandieris ģenerālis Frenks Gorencs, ziņoja portāls "Aviation International News".

Krievijas Gaisa spēki samazinājuši atpalicību no ASV un NATO

Viņš arī pastāstīja, ka ASV ir pabeigušas iznīcinātāju “F-22 Raptor” izvietošanu Eiropā ar mērķi iedrošināt NATO dalībvalstis, kas bažījas par iespējamu Krievijas agresiju, kā arī noslēdz īslaicīgu bezpilota lidaparātu "MQ-1 Predator" izvietošanu Latvijas Gaisa spēku aviācijas bāzē Lielvārdē.

Pēc 2008. gada Krievijas-Gruzijas kara Krievija ir veikusi savu gaisa un sauszemes spēku modernizāciju un to spēju palielināšanu, atzina ģenerālis Gorencs, runājot ar reportieriem konferencē ASV Mērilendas štatā. Krievija uzlabojusi pretraķešu aizsardzību Kaļiņingradas apgabalā un anektētajā Krimas pussalā. Saskaņā ar mediju ziņām Krievija izvietojusi Kaļiņingradas apgabalā liela darbības rādiusa zenītraķešu sistēmas “S-400 Triumf” un vidēja darbības rādiusa zenītraķešu sistēmas “Pancir- S1” , kā arī izvietojusi raķešu sistēmas Krimā.

Krievijas investīcijas gaisa spēku modernizācijā un iespaidīgu "zeme-gaiss" aizsardzības raķešu sistēmas veidošana, cita starpā arī okupētajā Krimā un Kaļiņingradas apgabalā, ir "satraucoša", atzina ģenerālis Gorencs.

“Es varu godīgi pateikt, ka priekšrocības, kādas mums bija gaisā, samazinās… Mums ir jāpaplašina apmācība, lai mums būtu pieejamas zonas, kas ir ļoti labi aizsargātas,” sacīja ģenerālis.

“Viņu (Krievijas) aprīkojuma kvalitāte ir labāka, kvantitāte ir labāka .. Viņi ir daudz mācījušies un veikuši pasākumus, lai samazinātu mūsu Gaisa spēku asimetriskās priekšrocības un kvalitāti .. Es neuzskatu, ka būtu strīdīgi teikt, ka viņi samazinājuši plaisu [gaisa spēku] spēju ziņā ne vien Eiropā, bet visur. Mums vienkārši vajag to apzināties,” sacīja ģenerālis Gorencs.

ASV amatpersonas bieži pauž satraukumu par to, ka Ķīna attīsta aizsardzības sistēmas pret ASV "stealth" tehnoloģiju iznīcinātājiem un bumbvedējiem, kā arī jaudīgākas "zeme-gaiss" raķetes, tomēr ģenerālis Gorencs norādīja, ka Krievija uzvedas līdzīgi.

"Tā nav tikai Klusā okeāna problēma, tā ir tikpat svarīga Eiropā un it visur planētā," viņš sacīja. "Man nešķiet, ka tas būtu polemiski apgalvot, ka viņi spēju ziņā ir pārvarējuši plaisu."

Gaisa spēkiem ir jāattīsta jaunas apmācības, taktika un procedūras, lai atbildētu uz pieaugošajām potenciālo pretinieku spējām un jāsaglabā militārais pārsvars, kas tiem ir bijis gadu desmitiem ilgi, aizsargājot ASV un to sabiedrotos, norādīja ģenerālis Gorencs.

"Mums ir jābūt par to informētiem. Mums ir jāturpina strādāt tiešām smagi, lai panāktu, ka mēs to spējam nodrošināt," viņš piebilda.

Augusta beigās un septembra sākumā Vācijā, Polijā un Igaunijā ieradās ASV ultramodernie iznīcinātāji "F-22 Raptor". To ierašanās bija daļa no Eiropas Iedrošināšanas iniciatīvas (European Reassurance Initiative). 

ASV Gaisa spēku Nacionālā gvarde šonedēļ noslēdz mācību operāciju, kuras ietvaros ASV bruņotie spēki uz Latvijas Gaisa spēku aviācijas bāzi Lielvārdē nosūtīja divas bezpilota lidmašīnas "MQ-1 Predator " un aptuveni 70 karavīrus. Mācību operācija sākās 24.augustā, kad Latvijā ieradās Teksasas Gaisa spēku Nacionālās gvardes 174.izlūkošanas eskadriļas karavīri un aprīkojums, un tā ilgst līdz 15.septembrim.

Ģenerālis Gorencs sacīja, ka šo lidmašīnu izvietošana “bija laba pāreja uz bezpilota lidmašīnu operāciju paplašināšanu”. “Ir skaidrs, ka mēs respektējam katras valsts suverenitāti savas gaisa telpas izmantošanā… bet galu galā tas bija veiksmīgs pasākums… Es uzskatu, ka atbildes Ukrainā aktualitāte palīdz šajā konkrētajā jomā, jo ir nepieciešama pastāvīga izlūkošana, novērošana un izpētīšana,” sacīja ASV Gaisa spēku Eiropā un Āfrikā komandieris.

Viņš sacīja, ka šīs operācijas rezultātā varētu tikt uzsākta plašāka bezpilota lidaparātu pielietošana Eiropā, kur pārpildītās gaisa telpas un loģistikas ierobežojumu dēļ šādu iespēju līdz šim ir bijis maz.

Dalies ar šo ziņu