Pētījums: "Islāma valsts" labā darbojas vismaz 46 000 tvitera kontu

Konfliktu zonas
LETA--BBC
ISIS
Foto: Foto: Ritsaiph/Wikicommon

Teroristu grupējuma "Islāma valsts" labā darbojas vismaz 46 000 tvitera kontu, liecina jauns ASV pētījums.

Pētījums: "Islāma valsts" labā darbojas vismaz 46 000 tvitera kontu

Tiesa, pētījuma autori atzīst, ka patiesais kontu skaits, visticamāk, ir daudz lielāks.

Tipiski "Islāma valsts" atbalstītāji atrodas kaujinieku kontrolētās teritorijās Irākā un Sīrijā. Trīs ceturtdaļas no viņiem tvītoja arābu valodā, bet viens no pieciem izmantoja angļu valodu. Viņiem ir vidēji aptuveni 1000 sekotāju, secināts pētījumā, kuru veica institūta "Brookings" eksperts Dž.M. Bergers un tehnoloģiju speciālists Džonatans Morgans.

Pētījumā aplūkota situācija 2014. gada pēdējos trīs mēnešos.

Bergers norādīja, ka džihādisti izmantos jebkuru tehnoloģiju, kas strādās viņu labā, bet "Islāma valsts" šajā jomā darbojas daudz veiksmīgāk nekā citi teroristu grupējumi. Grupējums plaši izmanto sociālos tīklus savas propagandas izplatīšanai, sevišķi tviteri.

Lielākā daļa "Islāma valsts" tvitera kontu izveidoti 2014. gadā, kas liecina, ka to skaits aug ļoti strauji, jo kompānija "Twitter" gada nogalē jau slēdza vairāk nekā 1000 šādu kontu.

Bergers uzskata, ka "Islāma valsts" labā varētu darboties maksimums 90 000 tvitera kontu, bet secināja, ka labākās aplēses būtu 46 000.

Bet pat šis mazākais skaitlis nozīmē, ka džihādistiem tviterī seko miljoniem cilvēku, norādīja džihādistu grupējumu eksperts Vašingtonas Institūtā Ārons Zelins, piebilstot, ka retvītojot teroristu propaganda sasniedz arī cilvēkus, kuri džihādistiem tviterī tieši neseko.

Viņš norādīja, ka "Islāma valsts" publisko tviterī informāciju par militārajām operācijām, savām aktivitātēm, ievieto video, bet pierādījumi par jaunu kaujinieku vervēšanu ir reti sastopami.

Centieni savervēt jaunus kaujiniekus visbiežāk vērojami tādās aplikācijās kā "Kik", "WhatsApp" un "Skype". Tviteri džihādisti izmanto cilvēku piesaistīšanai, norādīja Zelins.

"Islāma valsts" ir padarījusi sociālos medijus par nozīmīgu savas stratēģijas daļu, un grupējuma atbalstītāji galvenokārt ir tajā vecuma grupā, kas aktīvi izmanto sociālos medijus.

Dalies ar šo ziņu