Lielbritānijas armijā izveido vienību operāciju veikšanai sociālajos tīklos

Ārvalstīs
Pēc theguardian.com materiāliem
britu karavīri
Foto: Foto: Matt Cardy/Getty Images

Lielbritānijas bruņotajos spēkos izveidota 77. brigāde, kuras karavīri tiks apmācīti psiholoģiskajās operācijās un sociālo tīklu izmantošanā informācijas kara prasībām, raksta britu izdevums „The Guardian”.

Lielbritānijas armijā izveido vienību operāciju veikšanai sociālajos tīklos

77. brigādē, kas atradīsies Berkšīrā, būs ap 1 500 karavīru, kas būs piesaistīti no daudzām bruņoto spēku vienībām. Brigāde formāli tiks izveidota aprīlī, tajā tiks iesaistīti gan profesionālā dienesta karavīri, gan rezervisti. Pašlaik notiek vienību komplektēšana, īpaši uzrunājot karavīrus ar pieredzi žurnālistikā un zināšanām sociālajos medijos.

Mūsdienu pasaulē, kur lielākajai daļai iedzīvotāju ir pieejami viedtālruņi, tādi sociālie tīkli kā “Facebook” un “Twitter”, un ziņas 24 stundas diennaktī, jaunās vienības karavīru uzdevums būs kontrolēt un veidot sociālo mediju telpā izskanējušos vēstījumus, nepieļaujot to izkropļošanu un “troļļu” uzbrukumus.

"77. brigāde tiek radīta, lai apvienotu esošās un attīstītu jaunas spējas, kas nepieciešamas mūsdienu konfliktu un nekonvencionālās karadarbības situācijās. Tā apliecina, ka citu darbības modernajā kaujaslaukā var tikt ietekmētas arī ar nevardarbīgiem veidiem," paziņojumā vēsta armijas pārstāvji.

Šādas vienības nepieciešamība galvenokārt radusies pēc gūtās pieredzes Afganistānā, bet tās izveidošanu ietekmējušas arī Krievijas aktivitātes Ukrainā, īpaši Krimā, kā arī "Islāma valsts" straujie panākumi.  Bažas par Krieviju un "Islāma valsti" janvārī runā Vašingtonā, ASV, pauda arī NATO Speciālo operāciju pavēlniecības komandieris Dž. M. Vebs.

Līdz šim NATO nav spējusi rast veidu, kā pretoties tādai situācijai, kāda norisinājās pagājušajā gadā Ukrainā, kur tika nosūtītas Krievijas armijas vienības, kas tiek dēvētas par vietējo iedzīvotāju pašaizsardzības kaujiniekiem, ļaujot Krievijas prezidentam Vladimiram Putnam noliegt par tām atbildību. Savukārt "Islāma valsts" izrādījusies ārkārtīgi spējīga sociālajos tīklos pulcināt atbalstītājus un karotājus no visas pasaules.

Citas valstis jau līdz šim ir veiksmīgi izmantojušas sociālos tīklus kā kaujaslauku.

Izraēlas Aizsardzības spēki bija pirmie, kas iesaistīja karavīrus sociālo mediju vidē; pirmās vienības tika izveidotas 2008. gadā Gazas kara laikā un tika izmantotas operācijā „Cast Lead”.  Izraēlas armija aktīvi iesaistījusies 30 dažādās sociālo tīklu platformās, tai skaitā „Twitter”, „Facebook”, „Youtube” un „Instagram”, un karavīri tajās komunicē sešās dažādās valodās. „Tas ļauj mums sasniegt tādas auditorijas, kuras citādi paliktu ārpus mūsu komunikācijas,” uzsver Izraēlas armijas preses virsnieks.

Brigāde 77. numuru ieguvusi par godu tā sauktajiem čanditiem - britu vienībām Mjanmā Otrajā pasaules karā, kuras pret japāņu spēkiem izmantoja neierastu taktiku, kas ļāva sakaut daudz pārākas vienības. Nelielas britu karavīru grupas tika iesūtītas dziļi ienaidnieka teritorijā, radot neskaidrību par notiekošo Japānas virspavēlniecībā un liekot pārdomāt kara taktiku.

Dalies ar šo ziņu