ASV armija informē par sociālo mediju drošu lietošanu

Ārvalstīs
Sargs.lv

ASV armija informē par sociālo mediju drošu lietošanu

Viltus profilu izmantošana un surogātpasti sociālajos medijos ir ikdiena. Lai izvairītos no iekļūšanas sociālo mediju surogātpasta veidotāju izliktajās lamatās, ASV armijas vadība un karavīri, kuri sociālos medijus izmanto pastāvīgi, uzskata, ka ir ļoti svarīgi, lai armijas personāls būtu informēts, ar kādiem draudiem var sastapties sociālo mediju lietotājs.

ASV armija atbalsta sociālo mediju izmantošanu gan ar darbu saistītos, gan privātos nolūkos, taču uzskata, ka ir nepieciešamas zināšanas un izpratne par sociālo mediju darbības principiem, jo surogātpastu veidotāji strādā nenogurstoši, lai, uzdodoties par karavīriem, iegūtu personu privāto vai ar noslēpumu saistītu informāciju.

Cilvēki uzticas armijai un karavīriem, tāpēc surogātpastu veidotāji bieži izveido karavīru profilus, lai iemantotu sociālo mediju lietotāju uzticību un vēlāk no viņiem izvilinātu naudu.

2009. gadā „Robin Sage” eksperiments ļoti uzskatāmi parādīja, kā cilvēki reaģē uz surogātpastiem sociālajos medijos. 2009. gada decembrī kiberdrošības uzņēmums „Provide Security” vairākos sociālajos medijos - Facebook, Twitter un Linkedin - izveidoja viltus profilu ar nosaukumu „Robin Sage”, kurš uzdevās par kiberdraudu analītiķi. Nākamajos pāris mēnešos viltus persona ieguva simtiem draugu, pakāpeniski iegūstot arī informāciju no personām, kuras strādāja izlūkošanā un nodarbojās ar jautājumiem, kas saistīti ar kiberdrošību.

Bieži surogātpastu ražotāji kļūst par karavīra „draugu”, lai nozagtu viņa fotogrāfiju un to izmantotu savam profilam.

Dažkārt šādam nolūkam tiek izmantota bojā gājuša karavīra fotogrāfija. Lai to novērstu, ASV armijas Tiešsaistes un sociālo mediju nodaļas darbinieki katru nedēļu izskata dažādu sociālo mediju platformas, meklējot personas, kuras uzdodas par armijas augstākajām amatpersonām.

ASV armijas Tiešsaistes un sociālo mediju nodaļa norāda, ka pastāv arī vairākas ar armiju saistītu organizāciju viltus mājas lapas, tāpēc tiem, kuri vēlas atrast oficiālos armijas sociālos medijus, tiek ieteikts vispirms izskatīt armijas sociālo mediju adrešu sarakstu.

Tiešsaistes un sociālo mediju nodaļa tāpat brīdina no tādu personu „draudzības” apstiprināšanas, kurus jūs personīgi nepazīstat. Izmantojot Google, nepieciešams regulāri pārbaudīt, vai jūsu vārdu un uzvārdu neizmanto kāda cita persona. Un, nepārprotami, lietojot sociālos medijus, vienmēr nepieciešams ievērot operacionālo drošību.

ASV armijas Tiešsaistes un sociālo mediju nodaļa ir sagatavojusi vairākas instrukcijas par sociālo mediju drošu izmantošanu. Viens no izsmeļošākajiem Tiešsaistes un sociālo mediju nodaļas sagatavotajiem materiāliem ir „Sociālo mediju rokasgrāmata”, kurā atrodama gan informācija par to, kā veidot blogus, gan arī par sociālo mediju izmantošanu krīzes komunikācijas mērķiem.

Lai sociālo mediju lietošana būtu droša, to lietotājiem ASV armija iesaka ievērot vairākus norādījumus:

  • Nedalīties ar tādu informāciju, ko lietotājs negrib redzēt publiski pieejamu.
  • Pirms apstiprināt kādu par „draugu”, ieteicams ar minēto personu sazināties.
  • „Draugus” ieteicams grupēt, piemēram, darba kolēģi, studiju biedri u.t.t., katrai grupai nosakot attiecīgu informācijas piekļuves līmeni.
  • Izmantot sociālo mediju piedāvātos privātuma iestatījumus.
  • Ievērot piesardzību, publiskojot informāciju par savu nodarbošanos, pārstāvēto militāro organizāciju, izglītību, sazināšanās iespējām.
  • Nepieciešams pārliecināties, ka sociālajos medijos publiskotā informācija nesatur faktus, kas var būt noderīga pretiniekam.
  • Pirms fotogrāfiju publicēšanas sociālajos medijos, nepieciešams tās uzmanīgi apskatīt un pārliecināties, vai tās nesatur slepenu informāciju.
  • Informēt ģimenes locekļus par to, kāda informācija ir vai nav publiskojama.
  • Katram tiešsaistes kontam izveidot savu paroli un turēt to noslēpumā.

Pēc ASV armijas Tiešsaistes un sociālo mediju nodaļas materiāliem

Dalies ar šo ziņu