Aktualitātes|Par NBS|Dienests|Personālsastāvs|Vienības|Operācijas|NBS rezerve|Rekrutēšana|Mediji
Iedzīvotāju tiesības, pienākumi un aizliegumi miera un kara laikā
Drošība uz ūdens
Gaisa telpas drošība
Militārie objekti
Militārie poligoni
Sprādzienbīstamie priekšmeti
Pirmā palīdzība
Resursi un rīki
Tavai drošībai!
Fotogalerija
Video galerija
Normatīvie akti
Iepirkumi
Līgumi
Amatpersonu atalgojuma datu bāze
Vakances
Kontaktinformācija
Saites
Meklēšana
Saistītās iestādes
NBS Apvienotais štābs
Sauszemes spēku Mehanizētā kājnieku brigāde
Jūras spēki
Gaisa spēki
Mācību vadības pavēlniecība
Nodrošinājuma pavēlniecība
Militārā policija
Speciālo uzdevumu vienība
Štāba bataljons
Latvijas Nacionālā aizsardzības akadēmija
Latvijas Republikas Zemessardze
Nacionālie bruņotie spēki / Aktualitātes / Tavai drošībai! / Gaisa telpas drošība
Gaisa telpas drošība

Latvijas Republikas gaisa telpā ir izveidotas vairākas militāro treniņlidojumu zonas, kuru augstumi variē atkarībā no civilās aviācijas lidojumu noteiktajām zonām, maršrutiem un koridoriem, bet nekad nav zemākas vai nepārsniedz augstumus, kā to nosaka valsts likumi un reglamentējošie dokumenti, tādejādi neradot nekādus draudus valsts iedzīvotājiem. Vērts ir atzīmēt to, ka iznīcinātāju dzinēju radītais trokšņu līmenis vienmēr būs nedaudz augstāks par civilās aviācijas gaisa kuģu dzinēju radīto troksni, tāpēc arī treniņlidojumu zonas ir izveidotas pietiekamā augstumā, lai neradītu diskomfortu valsts iedzīvotājiem un negatīvi neietekmētu Latvijas vidi. 

Gaisa telpas patrulēšanas operāciju atbalstā ir iesaistīti arī Nacionālo bruņoto spēku Gaisa spēku helikopteri Mi-17, kas nodrošina meklēšanas un glābšanas operācijas, ja rastos tāda nepieciešamība. Tas ir viens no NATO izvirzītajiem uzdevumiem pilnvērtīgai gaisa telpas patrulēšanai, lai nodrošinātu iznīcinātāju pilotu meklēšanu un glābšanu, ja patrulēšanas laikā iznīcinātāja pilotam nāktos veikt piespiedu nosēšanos gaisa kuģa defekta vai citas avārijas situācijas gadījumā jebkurā valsts teritorijas vietā. Helikopteri pēc savas tehniskās uzbūves lidojumus veic zemākos augstumos, tāpēc treniņlidojumu laikā to klātbūtne no zemes var tikt vieglāk pamanīta. Tāpat kā patruļlidmašīnu lidojumu parametrus, arī helikopteru lidojumu augstumu reglamentē atbilstoša dokumentācija, nosakot minimālos lidojumu augstumus virs apdzīvotām vietām un ārpus tām. 

Katra NATO valsts mēģina pieturēties un nelidot zem noteiktā minimuma lidojumu skaita, kas ir 6 treniņlidojumi nedēļā. Dažas nācijas lido biežāk. Visbiežāk Latvijas teritorijā lidojumi noteiktajās treniņu zonās notiek Kurzemes ziemeļrietumu stūrī, kas pārklāj Ventspils rajona teritoriju un daļu teritoriālo ūdeņu vai Latvijas dienvidaustrumu daļā, kur treniņlidojumu zona pārklājas ar Lietuvas teritoriju. Retāk lidojumi notiek Latvijas ziemeļaustrumu daļā, kur treniņlidojumu zona pārklājas ar Igaunijas teritoriju.

Dažkārt lidojumi notiek pa gaisa trasēm dažādos augstumos, kad patruļlidmašīnas veic vienkārši pārlidojumus civilās aviācijas gaisa satiksmes vadības dispečeru vadībā, lai atstrādātu un iepazītos ar Latvijas nacionālajām gaisa satiksmes vadības procedūrām vai arī, lai iepazītos ar valstij specifiskā reljefa īpatnībām (terrain familiarization flights).

 

 

 

 

 Foto no V/A "Tēvijas sargs" arhīva

 

Aktuālās saites
© Nacionālie bruņotie spēki 2010, Adrese: Kr.Valdemāra ielā 10/12, Rīgā, LV – 1473